وقتی رئیس جمهور بودم
sarigalin
اجتماعی - خبری - فنی - شهر سازی

یک عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: مصاحبه روز گذشته محمود احمدی نژاد رئیس جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر اقتصاد و دارایی را زیر تیغ استیضاح برد.
به گزارش خبرنگار جهان، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور دیروز با حضور حدود 300 خبرنگار داخلی و خارجی مصاحبه مطبوعاتی برگزار کرد.

در این کنفرانس 2 و نیم ساعته، چندین خبرنگار در خصوص نابسامانی ارز و دلار و سکه و افزایش لحظه ای قیمت آنها از رئیس جمهور سوال کردند که احمدی نژاد بدون آنکه کوچکترین تقصیر و یا کوتاهی را بپذیرد، همه مسئولیت ها را به گردن دیگران و حتی سایت ها و خبرگزاری‌ها انداخت.

البته در این مصاحبه رئیس جمهور انتقادات تندی را هم متوجه مجلس و رئیس مجلس کرد بطوری که در پاسخ به سوال خاص خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه آقای لاریجانی رئیس مجلس در مصاحبه اخیرش با یکی از خبرگزاری‌ها گفته بود تحریم، تأثیر چندانی در وضعیت فعلی اقتصاد ندارد، گفت: خوب لابد تصمیمات ایشان اثر دارد اگر تحریم اثر ندارد.

این اظهارات احمدی نژاد فضای نامناسبی را در بین نمایندگان درست کرد و اگر چه مجلس تعطیل است اما نمایندگان در مصاحبه هایی واکنش منفی به اظهارات رئیس جمهور نشان دادند بطوری که علی لاریجانی هم تصمیم داشت تا ساعت 14 امروز چهارشنبه کنفرانس خبری برگزار کند و پاسخ رئیس جمهور را بدهد. به رغم هماهنگی های اولیه برای برگزاری این کنفرانس، اما این کنفرانس لغو شد.

برخی خبرها حاکیست که ظاهرا نمایندگان تصمیم گرفتند که مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین سید شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد و دارایی را به خاطر وضعیت کنونی ارز و همچنین اظهارات رئیس جمهور استیضاح کنند.

یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس در همین زمینه به خبرنگار جهان گفت: این وزرا قبلا در مجلس حاضر شده و قول داده بودند تا بازار را کنترل کنند اما امروز شاهد هستیم که اصلا کاری انجام نشد و به همین دلیل و از طرف دیگر به خاطر ....رئیس جمهور طرح استیضاح این 2 وزیر در مجلس تهیه شده و قطعا در روز یکشنبه 16 مهر برای آن امضا جمع خواهد شد.

این نماینده مجلس با اشاره به مطرح شدن استیضاح محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان در جلسه روز یکشنبه مجلس تصریح کرد: البته برخی از نمایندگان هم به دنبال استیضاح حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش هستند.

وی افزود: مجلس معتقد است که مدیریت ضعیف و ناکارآمدی برخی مسئولین موجب افزایش قیمت دلار و سکه شده و دولت باید در این زمینه پاسخگو باشد.

این عضو هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: با توجه به اظهارات رئیس جمهور و عدم پذیرش مسئولیت، فضای مجلس برای رای اعتماد مجدد به عباسی چندان مساعد نیست.

وی افزود: البته برخی از نمایندگان تاکید دارند که بجای وزیر ورزش و جوانان باید 2 وزیر اقتصاد و صنعت استیضاح و عزل شوند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ شنبه 20 آبان 1391برچسب:, توسط reza |

به سايت ما نمره بدهيد

انتخاب كنيد